Oranjewoud Festival 2019

29 mei 2019 t/m 02 juni 2019

door: Oranjewoud Festival

Van 29 mei tot en met 2 juni is het Parklandschap Oranjewoud het kloppende klassieke hart van het Noorden. Ruim 150 musici uit Nederland en ver daarbuiten treden op.

Het Duitse Stegreif Orchester beleeft op Oranjewoud Festival een internationale première met #freebrahms in het ijshockeystadion van Thialf. Met violiste Rosanne Philippens neemt dit Berlijnse collectief het publiek mee tijdens het Zonsopgangconcert.

Verder zijn er optredens van The Erlkings die als singer-songwriters een nieuw licht werpen op Schuberts Die schöne Müllerin. De jonge Noorse pianist Mathias Halvorsen speelt in The well prepared piano muziek van Bach op aangepaste versies van de piano en brengt samen met violist Mathieu van Bellen een splinternieuwe uitvoering van Puccini’s La Bohème.

De Proeftuin en De Kinderproeftuin
De Proeftuin vormt het festivalhart waar iedereen op een ongedwongen manier kan kennismaken met uiteenlopende muziekstijlen. Er zijn korte optredens van vele festivalmusici en diverse bands.
Nieuw is dit jaar De Kinderproeftuin: Voor de jonge bezoekers is er vier dagen lang een wonderlijke wereld met kunst, spel en vooral veel muziek.

Een overzicht van het programma is hier te bekijken.

Onderdeel van het programma is het internationale bezoekersprogramma in samenwerking met Dutch Performing Arts.
pro.1732.of2019facebook.webp
Masterpiece – SPOT Groningen en het NNO | Foto: © Marijn Boeré
Masterpiece – SPOT Groningen en het NNO | Foto: © Marijn Boeré
Maya Fridman & ensemble - Tree of Life | Beeld: © Brendon Heinst
Maya Fridman & ensemble - Tree of Life | Beeld: © Brendon Heinst
Beeld: © Wojtek Justyna TreeOh!
Beeld: © Wojtek Justyna TreeOh!
Artificial by Nature – Nineties | Beeld: © Joost de Haas
Artificial by Nature – Nineties | Beeld: © Joost de Haas
Rats and Daggers | Foto: © Kirsten Heskamp
Rats and Daggers | Foto: © Kirsten Heskamp
Wishful Singing & VOCES8 Scholars | Foto: © Frances Marshall
Wishful Singing & VOCES8 Scholars | Foto: © Frances Marshall